2025. július 1. és 31. között nyújthatják be a munkaadók a szociális hozzájárulási adóra vonatkozó vissza nem térítendő támogatás iránti igényüket a minimálbéren foglalkoztatott munkavállalók után. A benyújtási határidő meglehetősen rövid, ezért érdemes tisztában lenni a jogosultság és az igénylés feltételeivel a hatékony igénylés érdekében.
A „Minimálbér emeléshez kapcsolódó szociális hozzájárulási adó támogatása” Program alapján a meghatározott feltételeknek megfelelő munkáltatók vissza nem térítendő kompenzációs támogatást vehetnek igénybe a minimálbér emeléséből származó többletkiadásaik finanszírozására.
A támogatás lényege, hogy a munkáltatók azon munkavállalóik után, akiknek az alapbére 2024. szeptember 1. és november 15. közötti időszak bármely időpontjában legfeljebb 290.800 Ft volt (részmunkaidős foglalkoztatásban állók esetén a munkaidővel arányosan figyelembe véve),
fizetik meg.
A minimálbér emeléshez kapcsolódó szociális hozzájárulási adó támogatásáról szóló 1198/2025. (VI. 16.) Korm. határozat alapján a támogatási program végrehajtását a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Támogató) végzi.
A pályázat teljes megvalósítási időszakának keretében azok a munkavállalók vehetők figyelembe, akiknek a havi alapbére a pályázat beadásakor a minimálbérnek megfelelő összeg, és akiknek a havi alapbére a 2024. szeptember 1. és november 15. közötti időszakban legalább 1 napig – teljes munkaidős foglalkoztatás esetén – nem haladta meg a 290.800 forintot. Részmunkaidős foglalkoztatás esetén a 290.800 forintos alapbért a munkaidővel arányosan szükséges figyelembe venni.
Fontos feltétel, hogy a pályázat teljes megvalósítási időszakának keretében csak azon munkavállalók után lehet a támogatást igényelni, akik 2024. szeptember 1. és november 15. között legalább 1 napig legfeljebb 290.800 Ft-os alapbérrel rendelkeztek.
Feltétel továbbá, hogy a támogatás kizárólag a Magyarországon székhellyel vagy EGT területén székhellyel és Magyarországon telephellyel, fiókteleppel rendelkező munkáltató által foglalkoztatott a pályázati feltételeknek megfelelő olyan munkavállaló után vehető igénybe, aki után az adófizetési kötelezettség Magyarországon keletkezik.
Nem lehet támogatást igényelni azokra a munkavállalókra vonatkozóan, akik foglalkoztatása tekintetében a munkáltató egyéb jogcímen bér jellegű támogatást vesz igénybe. Bértámogatás igénybevétele esetén kivétel a támogatással nem érintett rész, amelyre a munkáltató pályázatot nyújthat be.
Támogatási kérelmet azok a vállalkozások nyújthatnak be, amelyek:
Támogatási kérelmet nyújthat be az egyéni vállalkozóról és az egyéni cégről szóló 2009. évi CXV. törvény (a továbbiakban: Evectv.) szerinti egyéni vállalkozó is az általa foglalkoztatott munkavállalókra vonatkozóan.
Támogatási kérelmet nyújthat be továbbá:
Támogatási kérelmet nyújthatnak be a Magyarországon székhellyel vagy az Európai Gazdasági Térség (EGT) területén székhellyel és Magyarországon telephellyel, fiókteleppel rendelkező az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény szerinti civil szervezetek, valamint a lelkiismereti és vallásszabadság jogáról, valamint az egyházak, vallásfelekezetek és vallási közösségek jogállásáról szóló 2011. évi CCVI. törvény szerinti egyházi jogi személyek a saját alkalmazásukban lévő munkavállalók tekintetében.
Nem nyújthat be támogatási kérelmet az a foglalkoztató:
A támogatás összege 2025. évben egy munkavállalóra vetítve a minimálbért terhelő szociális hozzájárulási adó 2025. évi és 2024. évi különbözete. Ez munkavállalónként éves szinten 37.459 forint támogatási összeget jelent.
A hároméves támogatási időszakban a kérelmek benyújtására: 2025. évben 2025. július 1. és július 31. között van lehetőség.
A következő években pedig
nyílik mód.
A támogatási kérelmet kizárólag elektronikusan lehet benyújtani.
A kérelem benyújtása elektronikus azonosítást követően a SZÜF felületén (Pénzügy > Pályázatok, közbeszerzés menüpont alatt) elérhető „Minimálbér emeléshez kapcsolódó szociális hozzájárulási adó támogatása” űrlap kitöltésével, a szükséges adatok megadásával és az előírt dokumentumok becsatolásával.
Egy támogatást igénylő egy évben egy támogatási kérelmet nyújthat be ugyanazon munkavállalóra vonatkozóan. Amennyiben az űrlap a munkavállalók jelentős száma és a csatolt dokumentumok mérete miatt nem engedi az összes munkavállalót és a kapcsolódó dokumentumokat egy kérelemben szerepeltetni, akkor egy új kérelemben folytatható az igénylés.
Fontos, hogy egy munkavállaló csak egy kérelem űrlapon szerepeljen.
Kötelezően benyújtandó dokumentumok:
Abban az esetben, ha valamelyik jogosultsági szempontot igazoló dokumentum hiányzik, vagy hibás, akkor a kérelem benyújtóját az Államkincstár egy alkalommal hiánypótlásra szólítja fel. A hiánypótlásra legfeljebb 5 nap áll rendelkezésre.
A program keretében mindhárom évben külön-külön szükséges a támogatási kérelmet benyújtani.
A támogatásra vonatkozó további információk, illetve a pályázati felhívás és a szükséges dokumentumok megtalálhatóak a Magyar Államkincstár honlapján.