Ez a tartalom 1260 napja jelent meg, lehetséges, hogy az itt szereplő információk már nem aktuálisak.
Önnek válogatott legfrissebb tartalmainkat személyes kezdőlapján mindig elérheti.
Társadalombiztosítási kifizetőhelyet akkor kötelező létrehozni, ha a foglalkoztató által biztosítottak száma tartósan elérte vagy meghaladta a 100 főt. A bejelentés és nyilvántartásba vétel legfontosabb szabályait foglaljuk össze.
Kifizetőhelyet akkor kötelező létrehozni, ha a foglalkoztató által a társadalombiztosítási ellátásra jogosult foglalkoztatott biztosítottak száma tartósan - 6 egymást követő hónapban - elérte vagy meghaladta a 100 főt, vagy a foglalkoztató gazdálkodási tevékenységéből következik, hogy előreláthatólag 6 hónapon keresztül a biztosítottak száma meg fogja haladni a 100 főt.
Lehetőség van arra is, hogy olyan foglalkoztató is létesítsen kifizetőhelyet, amelynek a biztosítotti létszáma nem éri el a 100 főt. Ilyen esetekben azonban a kormányhivatal mérlegelésétől függ, hogy engedélyezi-e a kifizetőhely létesítését, működését.
A foglalkoztató köteles írásban bejelenteni a székhelye szerint illetékes kormányhivatal egészségbiztosítási pénztári feladatokat ellátó szakegységének, ha a biztosítottainak létszáma eléri, meghaladja, illetve előreláthatóan meg fogja haladni a 100 főt.
A bejelentésre nincs formanyomtatvány, egy kötetlen levélben kell megírni a cég adatait, és a munkavállalók létszámát.
A kormányhivatal a nyilvántartásba vételről és a kifizetőhely egyedi azonosítószámáról határozatban értesíti a foglalkoztatót. A kormányhivatal megállapodást fog kötni a foglalkoztatóval a kifizetőhelyi feladatok ellátására, amelyben részletesen rögzítésre kerül az ellátandó feladatok köre.
A kifizetőhelyet fenntartó foglalkoztató a társadalombiztosítási feladatokat saját költségén, szakképzett alkalmazottakkal köteles ellátni. A feladatok ellátására külső céget (pl. könyvelőirodát) is meg lehet bízni, ha a foglalkoztatónál nincs megfelelő szakember.